dinsdag 28 juni 2022

Tourquiz vraag 3: Van wie zijn de volgende uitspraken (en over wie?)

 

Deze vraag is natuurlijk niet echt moeilijk. Als deze quiz zou werken met ratings van bijvoorbeeld sterretjes. Had deze vraag slechts één ster.

Toch is het wel een hot topic denk ik deze Tour de France. Er komt ongetwijfeld een moment dat Fabio Jakobsen (hij deed de uitspraken) gaat sprinten met Dylan van Groenewegen (over hem gaan de uitspraken). 

Van Groenewegen reed in een wat wilde ambiance in de Ronde van Polen een kleine twee jaar geleden Jakobsen van de baan. Dat weet u ongetwijfeld. De pech wilde dat Fabio Jakobsen er heel slecht bij lag en dat was natuurlijk zorg nummer één.

Ik ben geen dokter, slechts een zelfbenoemd quizmaster, maar Jakobsen is volgens mij bijzonder knap hersteld. Van Groenewegen kreeg een lange schorsing voor de kiezen. Dat vond ik zelf wat overdreven, want pech speelde een grote factor bij dit specifieke geval. Ik heb wildere situaties in het sprintgedrang gezien. Maar daar viel niemand, raakte niemand gewond en een dag later was iedereen het vergeten. Van Groenewegen had pech, al had hij natuurlijk nog altijd minder pech dan het slachtoffer zelf.

Maar vrijdag starten ze beide in Kopenhagen aan de Tour de France. En daarin gaat gesprint worden. De Tour de France staat bol van de unieke verhalen en ondanks de negatieve link die de twee Nederlandse sprinters hebben kan hier deze zomer zomaar een mooi verhaal aan toegevoegd worden. Wie weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten